View Larger
Gallery
320 x 50
Title
კლოდ მონეს დახვეწილი სახლი საფრანგეთში
Description
კლოდ მონე ორმოცდასამი წლის განმავლობაში Giverny-ში ცხოვრობდა, (1883 -1926 ).
ამ პერიოდში მან სახლი სრულიად თავისი გემოვნებით მოაწყო პრაქტიკულობის და სილამაზის გათვალისწინებით.
თავდაპირველად მონეს სახლი საკმაოდ პატარა იყო, თუმცა შემდეგ თავად გააკეთა ორი მიშენება და ახლა სახლი სიგრძეში 40 მეტრია და სიმაღლე კი 5 მეტრი.
სახლის გვერდით მდებარე სივრცე მისი პირველი ხელოვნების სტუდიო გახდა, ის ძირითადად ღია ცის ქვეშ ხატავდა და სჭირდებოდა ისეთი ადგილი სადაც შეძლებდა თავისი ნამუშევრების სისრულეში მოყვანას და შენახვას. სტუდიის ზემოთ მონეს ჰქონდა საკუთარი ბინა, დიდი საძინებელი და აბაზანა. სახლის მარცხენა მხარე იყო მისი მხარე, სადაც შეეძლო ემუშავა და ეძინა.
სახლის მეორე ბოლოში მონემ დააპროექტა დიდი სამზარეულო, რომელიც შესაფერისი იყო ათი კაციანი ოჯახისთვის. სამზარეულოს თავზე მონეს დედინაცვალის საძინებლები იყო , ხოლო მის ორ ვაჟს და მის ორ დედინაცვალს სხვენში ეძინათ.
კედლების ვარდისფერი და ჟალუზების მწვანე ფერი მონემ თავად აარჩია. იმ დროს, ჟალუზები ტრადიციულად ნაცრისფერი იყო. მონემ სახლის წინ დაამატა გალერეა, რომელიც დაფარული იყო მცოცავი ვარდებით, მას სურდა სახლი ბაღთან შერწყმულიყო.
სახლს სამი შესასვლელი აქვს და თითოეული უერთდება სახლის სხვადასხვა სივრცეს.
ლურჯი მისაღები ოთახი
სახლის დათვალიერება იწყება პატარა მისაღები ოთახით, სადაც ალისა-მონე ჰოშედე(მონეს მეუღლე) ბავშვებთან ერთად იჯდა.
მისაღები ოთახის განსაცვიფრებელი ბლუზი, კედლებზე და ავეჯზე, ჰარმონიულად ერწყმის იაპონურ ხის ბლოკებს, რომლებსაც მონე ორმოცდაათი წლის განმავლობაში აგროვებდა. მხატვარი 231 მათგანს ფლობდა.
მონეს დროს იატაკზე ცემენტის ფილები და ბამბუკის სტილის ავეჯი ძალიან მოდური იყო. კლოდ მონეს საძინებელის სამი ფანჯრიდან ულამაზესი ხედები იშლებოდა ბაღზე.
მონეს ეძინა ამ ძალიან მარტივ საწოლში და იქ გარდაიცვალა 1926 წლის 5 დეკემბერს. დელიკატურად მორთული მაგიდა და კომოდი მე-18 საუკუნით თარიღდება.
კედლებზე ვხვდებით ჟივერნის კოლონიის მხატვრების ნახატებს. მონემ თავის ოთახში გამოფინა მეგობრების იმპრესიონისტული ნამუშევრები: სეზანი, რენუარი, პისარო, სისლეი, მორისო, ბუდენი, მანე, სინიაკი...
ალისის საძინებელი
კლოდი და მისი ცოლი ალისა არ იზიარებდნენ ერთსა და იმავე საძინებელს, როგორც ეს ჩვეულებრივ იყო საშუალო კლასში.
ალისის ძალიან მარტივი საძინებელი მორთულია იაპონური ხის ბლოკებით, რომელშიც გამოსახულია ქალი პერსონაჟები.
სახლს მთავარი კიბის თავზე კარადა გამოიყენებოდა თეთრეულის შესანახად.
სასადილო ოთახი
მთავარი კიბე მიდის სასადილო ოთახში. მონეს, რომელიც არ ზრუნავდა მოდაზე, რომელიც ვიქტორიანულ ეპოქაში ძალიან ბნელი და მძიმე იყო, ოთახი ყვითელ ორ ტონში იყო შეღებილი. კედლები შეფუთულია იაპონური გრავიურებით, რომლებიც მონემ ექსპერტის თვალით აირჩია.
სამზარეულო
სასადილო ოთახი დაკავშირებულია სამზარეულოსთან, სერვისის გასაადვილებლად. მონეს სურდა ლურჯი სამზარეულო, რათა სტუმრებს დაენახათ შეხამებული ფერი ყვითელ სასადილო ოთახში, როცა სამზარეულოს კარი ღია იყო.
ამ პერიოდში მან სახლი სრულიად თავისი გემოვნებით მოაწყო პრაქტიკულობის და სილამაზის გათვალისწინებით.
თავდაპირველად მონეს სახლი საკმაოდ პატარა იყო, თუმცა შემდეგ თავად გააკეთა ორი მიშენება და ახლა სახლი სიგრძეში 40 მეტრია და სიმაღლე კი 5 მეტრი.
სახლის გვერდით მდებარე სივრცე მისი პირველი ხელოვნების სტუდიო გახდა, ის ძირითადად ღია ცის ქვეშ ხატავდა და სჭირდებოდა ისეთი ადგილი სადაც შეძლებდა თავისი ნამუშევრების სისრულეში მოყვანას და შენახვას. სტუდიის ზემოთ მონეს ჰქონდა საკუთარი ბინა, დიდი საძინებელი და აბაზანა. სახლის მარცხენა მხარე იყო მისი მხარე, სადაც შეეძლო ემუშავა და ეძინა.
სახლის მეორე ბოლოში მონემ დააპროექტა დიდი სამზარეულო, რომელიც შესაფერისი იყო ათი კაციანი ოჯახისთვის. სამზარეულოს თავზე მონეს დედინაცვალის საძინებლები იყო , ხოლო მის ორ ვაჟს და მის ორ დედინაცვალს სხვენში ეძინათ.
კედლების ვარდისფერი და ჟალუზების მწვანე ფერი მონემ თავად აარჩია. იმ დროს, ჟალუზები ტრადიციულად ნაცრისფერი იყო. მონემ სახლის წინ დაამატა გალერეა, რომელიც დაფარული იყო მცოცავი ვარდებით, მას სურდა სახლი ბაღთან შერწყმულიყო.
სახლს სამი შესასვლელი აქვს და თითოეული უერთდება სახლის სხვადასხვა სივრცეს.
ლურჯი მისაღები ოთახი
სახლის დათვალიერება იწყება პატარა მისაღები ოთახით, სადაც ალისა-მონე ჰოშედე(მონეს მეუღლე) ბავშვებთან ერთად იჯდა.
მისაღები ოთახის განსაცვიფრებელი ბლუზი, კედლებზე და ავეჯზე, ჰარმონიულად ერწყმის იაპონურ ხის ბლოკებს, რომლებსაც მონე ორმოცდაათი წლის განმავლობაში აგროვებდა. მხატვარი 231 მათგანს ფლობდა.
მონეს დროს იატაკზე ცემენტის ფილები და ბამბუკის სტილის ავეჯი ძალიან მოდური იყო. კლოდ მონეს საძინებელის სამი ფანჯრიდან ულამაზესი ხედები იშლებოდა ბაღზე.
მონეს ეძინა ამ ძალიან მარტივ საწოლში და იქ გარდაიცვალა 1926 წლის 5 დეკემბერს. დელიკატურად მორთული მაგიდა და კომოდი მე-18 საუკუნით თარიღდება.
კედლებზე ვხვდებით ჟივერნის კოლონიის მხატვრების ნახატებს. მონემ თავის ოთახში გამოფინა მეგობრების იმპრესიონისტული ნამუშევრები: სეზანი, რენუარი, პისარო, სისლეი, მორისო, ბუდენი, მანე, სინიაკი...
ალისის საძინებელი
კლოდი და მისი ცოლი ალისა არ იზიარებდნენ ერთსა და იმავე საძინებელს, როგორც ეს ჩვეულებრივ იყო საშუალო კლასში.
ალისის ძალიან მარტივი საძინებელი მორთულია იაპონური ხის ბლოკებით, რომელშიც გამოსახულია ქალი პერსონაჟები.
სახლს მთავარი კიბის თავზე კარადა გამოიყენებოდა თეთრეულის შესანახად.
სასადილო ოთახი
მთავარი კიბე მიდის სასადილო ოთახში. მონეს, რომელიც არ ზრუნავდა მოდაზე, რომელიც ვიქტორიანულ ეპოქაში ძალიან ბნელი და მძიმე იყო, ოთახი ყვითელ ორ ტონში იყო შეღებილი. კედლები შეფუთულია იაპონური გრავიურებით, რომლებიც მონემ ექსპერტის თვალით აირჩია.
სამზარეულო
სასადილო ოთახი დაკავშირებულია სამზარეულოსთან, სერვისის გასაადვილებლად. მონეს სურდა ლურჯი სამზარეულო, რათა სტუმრებს დაენახათ შეხამებული ფერი ყვითელ სასადილო ოთახში, როცა სამზარეულოს კარი ღია იყო.
- 11 Views